Malaysia

Kit Biasiswa

87 Senarai Biasiswa & Pinjaman Pelajaran Malaysia 2013 / 2014

Followers

Sejarah Kewujudan Blog Ini

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Blog ini adalah blog peribadi saya berkaitan intervensi . Intervensi atau pemulihan yang difokuskan kepada pelajar yang lemah atahap penguasaan Membaca dan menulis pada tahun 2013.Kebetulan, ramai peserta intervensi saya pada tahun tersebut terdiri daripada anak PERHATI. Oleh itu kedapatan entry yang terlalu ringkas. Bagaimanapun, tiada gambar progam buat masa ini saya muatnaik di sini kerana bekas pelajar-pelajar di bawah seliaan saya tidak mahu wajah mereka dimuatnaik di sini.

Blog ini diwujudkan bagi memudahkan saya membuat rujukan dan berkongsi bahan secara online. Ini adalah kerana saya terlibat dengan Program Intervensi Tingkatan 3 dan 5 (Calon PT3 dan SPM ) ketika saya masih bertugas di SMK Lepar Hilir.

Selain memuatkan bahan Bahasa Melayu, bahan berkaitan SPM Matapelajaran Sejarah turut saya muatkan di sini sebagai kemudahan untuk saya menjalankan tugas pemulihan secara lebih berfokus. Ini kerana, mulai tahun 2013, matapelajaran Sejarah merupakan matapelajaran wajib lulus SPM. Selain itu, Sejarah juga merupakan option saya di universiti dahulu.

Program yang saya ringkaskan kepada PRODTAS adalah ringkasan kepada akronim Program Pemulihan Bahasa Melayu, Pemantapan Jatidiri dan Takhsin Solat.

Kini, saya tidak lagi bertugas di SMK Lepar Hilir. Namun blog ini terus saya wujudkan sebagai khidmat sosial saya kepada masyarakat, InshaAllah. Blog ini terus diwujudkan atas sokongan Pengetua SMK Lepar Hilir 2016, Encik Shaharin b Abdullah. Begitu juga, terima kasih atas sokongan En Rahimin, Pegawai PPD Kuantan.

Semoga Allah membantu saya dan memudahkan urusan saya di tempat kerja saya yang baru. Kepada sahabat-sahabat yang mengenali saya dari dahulu iaitu ketika saya sebagai seorang 'bed-ridden', terima kasih atas doa dan sokongan kalian yang tidak pernah henti-henti. Khususnya kepada sahabat-sahabat guru di SMK Jengka Pusat 2 dan MGKK Maran, Pahang. Juga ucapa terima kasih kepada MGKK Kuantan (Puan Shireen Abdul Latif, Pengerusi MGKK Kuantan) dan MGKK Pahang (Presiden Cikgu Hasmawi dan Mantan Presiden Cikgu Rizal )serta khusunya buat warga pendidik serta masyarakat penduduk Felda Lepar Hilir, Kuantan, Pahang. Semoga di atas nikmat kesihatan kini, dapat saya manfaatkan untuk mereka yang memerlukannya. Amin. Semoga Allah SWT memberkati usaha murni kita. Amin.


Senarai Pemenang Educational Blogging Kebangsaan 2013

Tahniah Pemenang Educational Blogging Kebangsaan 2013










 Hanya pada malam ini baru saya berkesempatan melaporkan tentang Senarai Pemenang Educational Blogging 2013, dek 'kesibukan' sebagai GBK di sekolah. Majlis Penyampaian Hadiah kepada para pemenang Educational Blogging telah diadakan pada:
                            Tarikh: 13 November 2013
                      Jam: 8.00pm - 11.00pm
                      Lokasi: Dewan Konvensyen, Bangunan E-Learning, 
                      Kampus Sultan Abdul Jalil, Universiti Pendidikan Sultan Idris.

Senarai Pemenang Educational Blogging 2013

 
 Kategori Sekolah



Johan; Klik untuk disini untuk lihat blog 
Naib Johan: Klik untuk disini untuk lihat blog 
Ketiga: Klik untuk disini untuk lihat blog 


 Kategori Sekolah Rendah

 

 Johan sila klik untuk disini untuk lihat blog 
 Naib Johan sila klik untuk disini untuk lihat blog 
Ketiga klik untuk disini untuk lihat blog


 Kategori Sekolah Menengah

 

 Johan sila klik di sini untuk lihat blog  
Naib Johan, Klik di sini untuk lihat blog 
 Ketiga sila klik d isini untuk lihat blog -

 Kategori IPTA/IPTS

 

Klik untuk disini untuk lihat blog 
 Klik untuk disini untuk lihat blog 
Klik untuk disini untuk lihat blog

KATEGORI TERBUKA

 

Klik untuk disini untuk lihat blog Dr Nor Liyana
 Klik untuk disini untuk lihat blog Mr Chang Hon Woon -
 Klik untuk disini untuk lihat blog Encik Kerul 

Terima kasih kepada penganjur iaitu Universiti Pendidikan Sultan Idris, Kementerian Pendidikan Malaysia, barisan jamaah hakim, para penaja dan kakitangan Unit ICT UPSI yang sangat prihatin membantu saya yang baru boleh berjalan ini. 

Alhamdulilllah ya Allah....Semuanya daripada Allah jua.

Educational Blogging 2013

Pusat ICT telah berjaya menganjurkan beberapa siri Program Hari ICT  yang merupakan program tahunan di UPSI. Pada tahun 2006, Perpustakaan dan Pusat ICT telah mengadakan buat kali pertamanya sambutan Bulan Membaca dan Hari ICT secara bersama. 


Melalui program ini, warga UPSI dan masyarakat sekitar Tanjong Malim telah mendapat  pendedahan kepada kepentingan pengetahuan dan ilmu, serta mengikuti perkembangan teknologi semasa dan peranan ICT untuk  kehidupan masa kini. Bermula hari ICT 2008, pertandingan educational blogging akan dijadikan acara tahunan pada Hari ICT UPSI bagi menggalakkan perkembangan blogging di Malaysia. 


Sejak itu, pertandingan 'Educational Blogging' telah sinonim dengan Hari ICT, Pusat ICT, UPSI yang menawarkan hadiah lumayan kepada semua pemenangnya.

Comments (0)

Post a Comment

Powered by Blogger.